Milli Eğitim Bakanlığın’da Değişiklik

  


  Milli Eğitim Bakanlığı eski bakan Ömer Dinçer döneminde 4+4+4 eğitimsistemine geçmişti. Bilindiği üzere 2012 yılından bu yana 4+4+4 eğitim sistemine ağır eleştiriler yapılmış fakat yetkililer oralı olmamıştı. Öyle ki hala akademisyenler başta olmak üzere 4+4+4 eğitim sisteminin yanlış olduğu görüşü hala devam ediyor.
Eğitim sistemi ile ilgili olarak 4+4+4eğitim sisteminin değiştirilip yerine 3+3+3+4 sisteminin getirileceği, konu ile ilgili Milli Eğitim Bakanlığı’na biledosya ulaşmadığı ve Beştepede konu üzerinde çalıştığı iddia ediliyor.



Meydan Gazetesi’nin haberine göre yeni sistem şöyle olacak (3+3+3+4):

0-1-2: HAZIRLIK
3-4-5: İLKOKUL
6-7-8: ORTAOKUL
9-10-11-12: LİSE



İddiaya göre 3. sınıf, 4. sınıf ve 5. sınıflar ilkokul olacak. Sınıflar temelden 0’dan başlayacak, 0. , 1. ve 2. sınıflar için üniversitelerde yeni bölüm açılacak. Pilot uygulama ise 2017’de hayata geçecek. Ana Okulu öğretmenleri de isterlerse 0-1-2 düzeyinde isterlerse hizmetiçi eğitim alıp 3-4-5 düzeyinde eğitim verebilecek. Bakanlık uzun vadede 0-1-2 grubunu özel sektöre bırakmayı planlıyor.

Meydan Gazete’sinin iddiası doğru ise yani 3+3+3+4 sistemi getirilirse Sınıf öğretmenleri ve ortaokul branşları norm fazlası olacak. Lise öğretmenleri için değişen bir durum olmayacak. Ana Okulu ve/veya hazırlık olarak tabir edilen ilk üç Sınıf için ise öğretmen açığı olacak.

Öte yandan Dünya’nın en iyi eğitim sistemlerinde ilkokul 5-6 yıldan az değildir. 4+4+4 de olsa 3+3+3+4 de olsa 5+3+4’ten iyi değildir. Bu, akademisyenlerin ve bu işin ehillerinin görüşüdür.

Umarız iddialar gerçek dışı çıkar ve Türkiye böyle bir talihsiz eğitim  sistemine doğru sürüklenmekten kurtulur.








Google Plus'ta Paylaşın

0 yorum:

Yorum Gönder